Monday, January 25, 2010

:: Alya Qaisara - 8 bulan ::

Salam to all...

21/01/2010 - alhamdulillah..dah 8 bulan dah anak ibu nih!tapi ibu lambat update..huhuhu..sorry ye sayang..ibu bz kemas umah + shopping barang umah..hahaha..bole pakai ke alasan tu?tapi yg pastinye skang ni mmg agak bz..tapi xpe, demi anakku tercinta nih, ibu free kan sikit masa ibu..so, ni perkembangan si dobot ibu sorg ni... :)

Perkembangan sara 8 bulan

1. Makan - dah makan a variety of foods..roti,kentang, meatball,(sume ni aku hancurkan), bubur nasi mmg xpenah tinggal..hari2 aku bekalkan kat pengasuh..air minum pulak, hari2 aku bekalkan die dengan air tapis bio-aura (sangat bagus ini air hokeyy.. :) ) die mmg suke minum air masak..xpayah diajar..huhuhu..then,air buah2an mcm oren,epal sume aku dah bagi rasa..sikit2 la kan..die mmg suke..senang cite,mmg ape sahaja disuapkan,mesti die ngap! huhuhu..

2. Berat badan - alahai..cam turun sket aa..2mgu lepas g timbang, berat die dalam 7.4..aduuhh..aritu cantek dah..kata doktor,berat die turun sbb die makin lasak..ye..sangat lasak ye..xpe, jgn turun sbb xsihat, sudah..

3. Bercakap - ohh..betapa xtau nak kata cemana gembiranya bila aku dengar die panggil aku 'BU...' comel sangat bila bibir kecik die sebut perkataan tu..mcm nak menitis air mata ni tau! yes,mesti ada yg ckp..takkan 8 bulan dah bole pandai ckp?aku pun xtau..tapi yg pasti, selalu snagat aku dengar,bila die merengek nak susu,or bile poo poo, die akan panggil 'bu...'then datang kat kaki aku..yes! ibu sangatttt senang hati tau sayang..luv u sooo much! - erkk..xdela ibu jeles kat ayah lagi..hehehe..

4. Perkembangan

- menyusur yg sangat laju..skang ni umah dah luas..ape lagi..merata die pegi..dan,banyak kali dah aku nampak die angkat punggung,tegakkan tangan,then goyang2 badan..tak berani lagi nak angkat tangan ke depan..hehehe..xpe..slow2 ye sayang..ibu excited sangat nak tgk perkembangan sayang ibu nih..

- dah pandai goyang2 tangan bila dukung ngan ibu/ayah (lambai bye bye la kononnye..), tepuk tangan bila sukakan sesuatu..(contoh bila ade kartun yg die suke..)

- dah pandai sengetkan badan nak duduk..tapi belum duduk sepenuhnya..hah,yg ni ibu tak sabar..sbb ibu nak sangat bawak sara g padang ke..then kita lepak2..suap sara makan,sambil duduk..tepuk tangan..alahaii...chumell!!can't wait! tapi aritu mmg dah penah bawak die g dataran s.alam waktu malam..saje,jalan2 ambik angin..die tak tido pulak tu,seronok je main ngan kawan2 die..huhuhu..

- plan nak amik pneumococcal..(spelling betul ke nih??) tapi aku nak survey tempat dulu..lepas mommalydzar sebut pasal ni, baru aku teringat sara pun xamik lagi..will listed in the 2010 to-do-list nih..


macam2 ibu ni berangan..ape yg penting..ibu sentiasa doakan anak ibu ni sihat tubuh badan..semoga menjadi anak yg baik,mendengar kata, dan jugak jadi kawan baik ibu eh?ibu ngan ayah sayanggg sangat kat sara tau!muahhss!!

erm..ramai yg kata muka sara dah mcm ayah die..tak kisah lah kan..ikut muke sape pun kan..comel je..hahaha..

masa shopping for kipas+lampu utk umah baru..sara teruja sangat nengok lampu yg berkelip2 kat atas kepala die..

ayah...i want this!!huhuhu..kat kedai perabot..

hmm..nak sangat amik gamba sara kat kedai gamba..dressing cun2..pastu g amik gamba sambil meniarap..mesti cun kan? ade tak kawan2 yg penah amik gamba kids? kat mana ye?

5 pengomen:

Aizura January 25, 2010 at 5:14 PM  

sara chomel.. biler rambut nk panjang ni.. leh wat tocang.. lg chomel..
nnt kita video call eh.. x sbr nk dgr sara cakap.. :D

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. January 27, 2010 at 10:05 AM  

hahaha..ntah la auntie..panjang tu je la gamaknye..hehehe..
ok..bole..nnt ibu kasi auntie dengar sara bebel..bising!hehehe

Unknown January 27, 2010 at 12:22 PM  

ko pegi je memana kedai gambar aini..mmg dorang boleh buat photoshoot tu

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. January 27, 2010 at 1:29 PM  

oo..yeke liza?aku takut nnt kalau xde khas utk baby kang x cun pulak..hehehe..memilih lak ibu ni ekkk..oklah,nk g survey2 this weekend.. :)

Unknown January 28, 2010 at 8:21 AM  

lagi satu, aku baru je call pusrawi kota damansara, dorang takdek la injection penumococcal tu. then aku call azzahra bangi, dia kata harga rm280 per dose tak termasuk doc's fees. huhu maknanya sama jer la harga dia ngn last time aku inject hannah. tak turun harga pon..isk!!