Saturday, September 18, 2010

:: Sikit sikit..lama lama jadi bukit... ::

Semalam lepas semayang Jumaat, agenda kami adalah pergi ke bank, sbb nak bank in duit si kecik tuh..bukan main dieee...duit raya + duit tabung syiling yg ibu ngan ayah simpan selama ni..duit2 syiling tu mmg kami simpan utk si kecik neh..so selain drpd insurans, ade la jugak duit simpanan sket2 utk si sara..tetiap tahun mmg inilah aktiviti aku..

kami ke Bank Rakyat cawangan Subang Perdana..ingt kot tak ramai org, tapi rupenye berderet, ko! seb baik la sume transaksi kejap2 je..kecuali kami! mana taknye, satu tabung tin biskut bulat yg tinggi tu,penuh ngan syiling..sampaikan senget jugakla bahu en.hubby nak mengangkatnye..sape2 yg turn lepas kami tu bengang je..yela, nk mengira syiling tu satu hal..dahla mesin kira syiling tu cam lembab aje..nasib badan..

makanye, total saving sara utk tahun ini adalah rm708.75..alhamdulillah..kira banyak la tu kan..duit raya aje pun dah 200++ .. ade rm 500 syiling rupenye dlm tin tuh..rezeki..taun lepas pun hasil simpanan syiling tu pun dah rm 700 jugak..wahh..dah riban2 duit sara ye! yg ni simpanan tanpa sedar, sbb mana2 syling yg jumpe,kami masukkan je dlm tin tu..xkesahlah sape punye..selalunye aku la yg jumpe dlm seluar kerja en.hubby..

inila hadiah dr bank rakyat..beg sekolah upin & ipin..utk simpanan lebih dr rm500..taun lepas lagi best..ade sling beg, ade towel, tabung upin ipin, key chain ngan jam tangan..

korang punye planning cemana? simpan duit raya anak2 kat mana taun ni?ke..kat mama n papa punye akaun?hahaha..jahat eh...

5 pengomen:

Aizura September 19, 2010 at 12:37 AM  

banyak nyer duit sara.. aunty pinjam sket.. :D

mama zharfan September 19, 2010 at 12:57 AM  

banyak tu duit sara :)
me simpan duit my boys dlm yippie (maybank)..ada jugak bukak akaun nuri tp tak pegi tambah simpanan ..sbb yippie me selalu tambah2 duit by transfering online :)

haszuraidah ishak September 19, 2010 at 7:35 AM  

wahh..bnyk tu..bagi aunti cket..hihihi..saya simpan kt tabung haji..

Diyana Zulkifli September 19, 2010 at 12:03 PM  

weh,aku ngat aku sorang yg slaloo 'kidnap' duit syiling laki aku masuk tabung mia ali.ko pun sama..hehe.samala laki kita ain,duit syiling bersepah2..tukang ngutipnye kita la kan.hihi.*aku tak gi lg pun bank kan duit.ada 1 bakul besar syiling.rs cam segan nak gi bank kan..haha.baru dok mengira duit raya mia ali,tk hbs beraya lg.mggu dpnla baru gi masukkan semua skali.

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. September 19, 2010 at 4:34 PM  

Aunty Zura : no hal la aunty..nnt sara belikan cekelat eh?hehehe..

kak suzie : hehehe..xdela byk mana,tapi bole la nak tampung masuk universiti nnt kan..insyaAllah.. :) ohh..aritu pun ain xsure nak bukak akaun nuri or yippie, tapi at last pilih nuri..

haszuraidah : hehehe..boleh aunty..dtgla beraya kat umah..hehehe..ooo..tabung aji..ha'ah kan..bagus tu..ain pun ingt nak bukak akaun tabung aji, tapi untuk diri sendiri laa..

donat : yes, correct donat..aku mmg pengumpul setia syiling hubby aku..letaknye merata..seb baik jugak anaknye bukan jenis pengutip..nape ko rasa segan nak anta syiling tu ke bank?bawak je bakul tu ke bank,pandai la diorg mengira..huhuhu..